Tuesday, September 27, 2011

Surely I can't.

Assalamualaikum,

Hari ni, aku TAK NAK english english. Tunggu sampai mood tu hadir tanpa diundang. Hadir tanpa bagi kad jemputan. Aku ni memang melayu sejati.

Ye,
mungkin cuma 75% sejati. Aku tak boleh sangat cakap bahasa Inggeris ni. Aku tak pernah anggap bahasa ni bahasa penjajah, tapi aku rasa bahasa ni bahasa international.
(Bahasa Arab lagi dahsyat bukan setakat bahasa international, bahasa Al-Quran, bahasa Akhirat)

So, korang kiranya, faham jelah kan, kenapa aku post camni?
Ni tak lain tak bukan fed-up dengan exam English lah nih. Halamak aih. Essay tu aku geram. Air paling mahal (idea) takkeluar time exam. Semuanya salah aku jugak! Aku tak makan time rehat. Jadual pulak asyik-asyik tukar. Lempang kang?

Bukan setakat aku je, Amirah budak paling BRILLIANT pun setuju. Essay susah. Tapi, aku rasa dia masih ada chance, sebab isi dia banyak.. Aku sikit. Sab lagilah. Punya konpiden dia kata aku buat banyak je isi. Well, kau pandai English kan.. No wonderlah.

Dia boleh lagi kata, aku ni cakap je lebih, english susahlah, isi sikitlah. Nanti aku jugak dapat highest. Isy, ni pun aku rasa paling kurang pun aku dapat B! Ya Allah. Aku tak doa, tapi perasaan benci itu sebenarnyaa.. okay, stop.

Sab, Amirah and semua yang terlibat secara langsung atau tak langsung. Aku tak marah korang. Aku marah pada diri sendiri. Tengah salahkan diri sendiri. Tak belajar bab essay. Aku cuma nak let go semua feeling yang tak bagus ni. Dapat menjejaskan periksa aku yang lain. Serius.

p/s : Aku harap bahagian essay minta-mintalah okey. Apa lah aku ni? Nampak sangat macam minta keajaiban. Teruk betul~ Mana usaha aku? Mana? Mana? huh!


Sorry ye guys! Ma'assalamah.

No comments:

Post a Comment


Hari-hari melantak ramen, jangan malu-malu sila komen ;)


"Mungkin hamba tak balas comment di sini tapi hamba akan cuba punya cuba punya cuba untuk jenguk balik blog tuan hamba cekelian. " titah Sultan-lah-sangat.

(3 komen terawal akan di-reply)

2023 - A comforting but struggling year

Assalamualaikum & Salam Ceria Tahun ni kiranya full year aku jadi HO. Alhamdulillah dah lalu 4 posting untuk 2023. Memang boleh rasa per...