Saturday, January 1, 2022

Tahun baru 2022

Assalamualaikum dan Salam Ceria!


Aku macam biasa tak boleh tidur lagi jadi rasa nak menulis. Aku baca dalam social media ramai yang kata tahun 2021 ini tahun hardship. Aku sendiri tak nafikan. Tahun 2021 ini, dia punya perasaan kalau aku throwback memang satu suntikan booster growth. Sebab 2021 ini kau dalam pandemik tapi dah expected untuk function. Border mostly tutup, tak dapat jumpa family etc (awal pertengahan tahun) sampailah slow-slow dia buka. 


2022 ini aku tak adalah nak expect aku terus blooming gitu.
Aku berharap aku ada growth yang baru.



Certain orang dia nak pertumbuhan yang cepat. Aku buat masa ini aku nak pertumbuhan yang slow. Aku tahu tahun ini aku kena adapt cepat sebab akan masuk kerja. Tapi aku nak adapt frasa 'man man lai' = take your time. 


Semoga tahun 2022 tahun growth korang semua.
Man man lai, perlahan-lahan kayuh okay

3 comments:

  1. dah start housemanship ke? wahhh good luck!!

    p/s: ehh blog baru la tiba2. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha belum lagi, soooon not now

      alkisah blog baru sebab haritu gatal tangan main tekan tekan tanpa save html blog lama

      Delete
  2. kenapa reflection kita macam sama ya, haha. saya pon berharap akan grow lebih tahun ni, bukan dari segi berat badan tapi dari segi iman, akhlak dan skill2 yg lain hehehe

    ReplyDelete


Hari-hari melantak ramen, jangan malu-malu sila komen ;)


"Mungkin hamba tak balas comment di sini tapi hamba akan cuba punya cuba punya cuba untuk jenguk balik blog tuan hamba cekelian. " titah Sultan-lah-sangat.

(3 komen terawal akan di-reply)

2023 - A comforting but struggling year

Assalamualaikum & Salam Ceria Tahun ni kiranya full year aku jadi HO. Alhamdulillah dah lalu 4 posting untuk 2023. Memang boleh rasa per...