Tuesday, October 11, 2016

Makin belajar makin rasa kecik

Assalamualaikum & salam cerios!


          Aduhai sebenarnya aku tengah malas nak buat ulangkaji ni so aku macam nak reflect balik apa yang aku rasa bila dah sambung belajar ni. Bila kita sambung belajar, yang lagi mendalam, kita rasa macam alahai banyak betul benda yang kita tak tahu. Ni baru bidang kita, belum lagi bidang-bidang yang lain. Rasa kecik betul ilmu kita, seciput je.






Terbaca kat facebook, dia ada tulis lebih kurang gini (lupalah ayat sebenar). 


"Most pain in this world can be cured by salt which are : 

1. sweat
2. tears
3. sea "


Tapikan, apa kaitan ayat atas ni dengan gambar atas, dengan tajuk sebenar yang aku nak bawak?



P/s : Sebelum aku melalut, baik aku mengundur diri dulu ahaha. Nampak sangat aku dah macam tak           betul.


16 comments:

  1. takpe, at least gmba awan tu cantik :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perks of staying in Sarawak. Awan kat srwk mmg cmni, cantik berkepul-kepul

      Delete
  2. Haha.kelakar je baca short entry ni. Good luck ulangkaji! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eh gembira pula dia, eheh terima kasih hrp2 semangat ulangkji tu dtg pada saya

      Delete
  3. kalau dah nak melalut tu tndanya stress lettew. haha

    good luck dik!

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Sbb bila kita tengok laut hati jadi tenang alhamdulillah

      Delete
  5. Huhuhu. Tak sampai lah apa yang ingin disampaikan. Tak apa, Nad pun kadang melalut lebih kahkah.

    ReplyDelete
  6. setuju.makin kita belajar benda baru makin rasa..opss banyak lg yg aku tak tahu ni!

    ReplyDelete
  7. that's true...luas ilmu Allah ni..so many great things to be explored!

    ReplyDelete
  8. Comelnya blog awak ! Good luck studying. Jangan mengeluh bila belajar sebab ramai lagi orang tak berpeluang nak sambung belajar eh tetiba hehehe (I always motivate myself camtu) :p

    ReplyDelete
  9. gambar awan pun boleh relax, dari menghadap buku tebal2, tu belom assigmnt lg..

    ReplyDelete
  10. benda yang baik tak datang dengan mudah..All the best for your studies yunk !

    ReplyDelete


Hari-hari melantak ramen, jangan malu-malu sila komen ;)


"Mungkin hamba tak balas comment di sini tapi hamba akan cuba punya cuba punya cuba untuk jenguk balik blog tuan hamba cekelian. " titah Sultan-lah-sangat.

(3 komen terawal akan di-reply)

2023 - A comforting but struggling year

Assalamualaikum & Salam Ceria Tahun ni kiranya full year aku jadi HO. Alhamdulillah dah lalu 4 posting untuk 2023. Memang boleh rasa per...