Monday, June 6, 2011

Mayat atas kubah Masjid Nabawi


Assalamualaikum & Selamat Sejahteraa..

Alhamdulillah, Miss dah kenyang makan kari munggai dengan daging tadi.. hikhikhik 

Korang semua dah makan? Kalau belum, lepas baca ni terus pergi makan ok? Kang lapar.. (kecuali orang yang tengah puasa sunat hari ni.. Sabar ye...)


Okay, hari ni sebenarnya miss takde idea nak tulis pasal ape.. So, miss godek-godek email miss yang lama-lama tu.. Pastu teringat pasal email yang miss terima daripada mak miss.. hehehe.. 

Mungkin ada orang yang dah tau pasal ni..  
Miss rasa ramai orang yang mengunjungi dan beribadat di masjid Nabawi , Madinah tetapi tidak tahu ada benda ini ! 



SUBHANALLAH, ini adalah sebuah keajaiban yang terjadi sekitar 90 tahun yang lalu... 

Diriwayatkan oleh Sheikh Al-Zubaidi:

Ada seseorang yang cuba untuk menghancurkan Kubah Nabi Muhammad SAW-- kubah warna hijau di Masjid Al Nabawi (Gumbad-e-Khizra) Madinah, yang juga menjadi tanda tepat di bawahnya terdapat makam Rasulullah SAW--. Namun, ketika pelaku mencuba memanjat kubah tersebut untuk mula menghancurkannya, tiba-tiba petir kilat datang menghentamnya. Pendaki yang berniat jahat tersebut pun tewas di tempat. Pelik! tidak ada seorang pun yang mampu menghilangkan (mengangkat) tubuhnya dari atas Kubah tersebut! 

Ia juga mengatakan bahawa seorang yang saleh dari Madinah mendengar suara dalam mimpinya, bahawa tidak ada yang dapat mengambil mayat dari atas kubah itu dan bahawa ia harus dikuburkan di sana sebagai peringatan dan pelajaran bagi orang-orang yang mungkin memikirkan berusaha untuk menghancurkan kubah itu di masa depan!

Akhirnya, mereka memutuskan untuk menguburkan orang itu di sana, di atas kubah dan menutupi tubuhnya dengan kotak hijau sehingga tidak akan terlihat oleh orang.

Credit : Pengirim email ni
 
Subhanallah, Allah kalau nak balas perbuatan kita di dunia tak yah tunggu akhirat, kat dunia pun Allah dah tunjuk.. Semoga kisah ini dijadikan pengajaran.. InsyaAllah.. 

P/s : Sorrylah kepada sesiapa yang nak share benda ni tak boleh sebab miss buat Disable Highlight & Disable Right Click.. hehehe ^_^




2 comments:

  1. sedapnaya lunch dia...hehe..

    isshhh! takutnya...cepat je Allah bagi balasan kan...baru tau pasal mayat ni :)

    ReplyDelete
  2. @Aisyah Aina hahaha, klu nk mai dtg rumah.. btul tu.. ohh ye ke baru tau? hehehe.. bguslah klu skrg dh tau.. :D

    ReplyDelete


Hari-hari melantak ramen, jangan malu-malu sila komen ;)


"Mungkin hamba tak balas comment di sini tapi hamba akan cuba punya cuba punya cuba untuk jenguk balik blog tuan hamba cekelian. " titah Sultan-lah-sangat.

(3 komen terawal akan di-reply)